Klachtenregeling
Waar mensen samenwerken, gaan soms dingen mis. Fluvium openbaar onderwijs hecht waarde aan een zorgvuldige klachtenbehandeling. We vertrouwen erop dat we klachten in de meeste gevallen in onderling overleg binnen de school kunnen oplossen. Wij nodigen u dan ook uit om bij ontevredenheid de leraar, intern begeleider en/of de schoolleiding aan te spreken.
Bij het bespreekbaar maken en oplossen van een klacht kunt u de volgende stappen - bij voorkeur in genoemde volgorde - nemen.
Het is aan te bevelen om bij iedere stap de schoolleiding vooraf of achteraf te informeren. Gezien diens eindverantwoordelijkheid in dit proces.
Stap 1: Bespreekbaar maken met de direct betrokken persoon.
Stap 2: Inroepen van de ondersteuning van de interne vertrouwenspersoon van de school
Stap 3: Inschakelen van het bestuur
Stap 4: Raadplegen van de externe vertrouwenspersoon
Stap 5: Melden van de klacht bij de landelijke klachtencommissie
Download hier de klachtenregeling van stichting Fluvium openbaar onderwijs.
Bekijk hier informatie over de externe vertrouwenspersoon.